Loading

Bliv bekendt Facebooks regler og retningslinier for at afholde konkurrencer

At forstå, hvad der er tilladt på Facebook, er en vigtig del af beslutningen om, hvordan du skal køre din konkurrence.

Facebooks regler og retningslinier for at afholde konkurrencer

Der er to forskellige retningslinjer, der kan gælde for dig afhængigt af, hvordan du beslutter dig for at udføre din konkurrence. Dette kan ofte skabe forvirring om, hvad der er tilladt og ikke er tilladt, når du kører en konkurrence, men bare rolig, vi er her for at give dig en klar oversigt over, hvad der er og ikke er tilladt af Facebook.

Retningslinjer for Facebook-sider

Retningslinjer for Facebook-sider gælder, hvis du kører en kampagne direkte på din Facebook virksomhedsside. De vigtigste punkter, du skal overholde, er i afsnit 3 i Facebooks officielle vilkår og betingelser. Grundlæggende må du ikke bede brugere om at gøre noget, der involverer deres personlige tidslinjer eller venneforbindelser.

Hvad du kan bede dine fans om at:

  • Like et indlæg
  • Synes godt om din side
  • Kommenter et opslag
  • Send til din Facebook-side
  • Check-in til din virksomhed

Hvad du ikke kan bede dine fans om at:

  • Del et opslag på deres egen personlige tidslinje
  • Del et opslag eller en side med deres venner
  • Tag venner i opslag

Link til facebook konkurrence regler på dansk

Retningslinier for Facebook apps

Facebook’s platformspolitik gælder, hvis du bruger en tredjepartsapp til at administrere din promovering, det er de retningslinjer, som udviklere skal overholde, når de bygger deres Facebook-app. Denne særlige politik bliver ofte overset af marketingfolk, så det er vigtigt at forstå, at hvis du bruger nogen form for tredjepartsapp, gælder disse politikker for de udviklere, der har bygget den app. Og de er meget mere restriktive end de generelle sidepolitikker.

Hvad du kan bede dine fans om at gøre:

  • Log ind på din app
  • Indtast en kampagne på din apps side
  • Check-in et sted
  • Brug Messenger til at kommunikere med din virksomhed.

Hvad du ikke kan bede dine fans om at gøre:

  • Bed brugerne om at synes godt om en side
  • Tilskynd til brugen af sociale plugins (dvs. Synes godt om eller Del knapper)
  • Giv incitamenter til deling

Uddrag fra Facebooks meddelelse om disse retningslinjer:

Du må ikke tilskynde folk til at bruge sociale plugins eller til at like en side. Dette inkluderer tilbud om belønninger eller gating af apps eller appindhold baseret på, om en person har kunnet lide en side eller ej. Det er fortsat acceptabelt at tilskynde folk til at logge ind på din app, tjekke ind på et sted eller indtaste en kampagne på din apps side. For at sikre kvalitetsforbindelser og hjælpe virksomheder med at nå ud til de mennesker, der betyder noget for dem, vil Facebook have, at deres brugere synes godt om din side, fordi de ønsker at forbinde og høre fra virksomheden, ikke på grund af kunstige incitamenter.

Om heldige kartoffel

'Heldige Kartoffel' er et gratis værktøj til hurtigt at vælge en vinder af en Facebook-konkurrence fra kommentarerne til dit opslag på din facebook side. Værktøjet kan bruges GRATIS uden begrænsninger.

Tak fordi du vælger at bruge den Heldige Kartoffel.

Afhold en facebook konkurrence

Hvilke Faceook-konkurrencer du kan køre, og hvilke der er bedst til at engagere dit publikum.

Læs mere

FAQ - Heldige kartoffel

Spørgsmål og svar om Heldige Kartoffel

Læs mere

Vælg en vinder af din konkurrence

Den nemmeste måde at udvælge en tilfældig vinder af en Facebook konkurrence.

Læs mere...