Loading

Sådan afholder du konkurrencer på virksomhedens Facebook side

Når du har taget et kig på Facebooks retningslinjer for promovering, bør du kigge ind i præcis, hvilke typer Facebook-konkurrencer du kan køre, og hvilke der er bedst til at engagere dit publikum og vokse dit brand.

Sådan afholder du konkurrencer på virksomhedens Facebook side

Den hurtigste og nemmeste form for Facebook-konkurrence, du kan oprette, er en, som du kører på din Facebook-tidslinje. Alt du skal gøre er at lave et Facebook-opslag, hvor du annoncerer din konkurrence og fortæller folk, hvordan de skal deltage. Du kan bruge tidslinjekonkurrencer til at køre følgende handlinger:

’Like’ for at vinde

Den mest grundlæggende type Facebook-tidslinjekonkurrence, du kan køre, er en, som blot beder brugerne om at like dit opslag for at deltage i konkurrencen. Dette kan hjælpe dig med at engagere dine eksisterende følgere og opbygge brandbevidsthed ved at eksponere din Facebook-side for deltagernes venner og tilbyde dem noget øjeblikkelig spænding.

Kommentér for at vinde

Du kan også bede brugere om at kommentere dit opslag for en chance for at vinde. Du kan bruge denne form for konkurrence til at spørge brugerne, hvorfor de vil vinde, generere produktidéer, stille trivia-spørgsmål, få brugerne til at skrive en teskt til et billede og meget mere. Det, der er vigtigt, er, at du spørger om noget, der vil engagere dit publikum og deltage i konkurrencen. Bare husk, du kan IKKE bede brugere om at tagge deres venner i dit opslag. Dette er en klar ulempe, men kommentarer i sig selv vil stadig være nok til at øge eksponeringen, og hvis din konkurrence er tilstrækkeligt engagerende, vil mange brugere tagge deres venner i den alligevel. Når du laver en kommentar for at vinde konkurrencen, er det generelt en god idé også at bede brugere om at like dit opslag. Det kræver lidt ekstra indsats og kan hjælpe dig med at øge din rækkevidde yderligere.

Hvad må du og hvad må du ikke

  • Like et indlæg
  • Synes godt om din side
  • Kommenter et opslag
  • Send til din Facebook-side
  • Check-in til din virksomhed

Hvad du ikke kan bede dine fans om at:

  • Del et opslag på deres egen personlige tidslinje
  • Del et opslag eller en side med deres venner
  • Tag venner i opslag

Huske at fritage Facebook for ethvert ansvar i konkurrencen

Du skal naturligvis overholde normal dansk markedsføringslovgivning.

Hvis du bruger Facebook til at kommunikere eller administrere en promovering (f.eks. en konkurrence eller sweepstakes), er du ansvarlig for, at promoveringen sker på lovlig vis, herunder at følgende punkter overholdes:

    Promoveringer på Facebook skal indeholde en fuldstændig afståelse af Facebook fra hver deltager og en bekræftelse af, at promoveringen på ingen måde er sponsoreret, støttet, administreret af eller forbundet med Facebook.

    Facebook hjælper dig ikke med administrationen af din promovering, og du accepterer, at det er på eget ansvar, hvis du bruger vores tjeneste til at administrere din promovering.

Se hvordan du vælger en vinder af din konkurrence

Om heldige kartoffel

'Heldige Kartoffel' er et gratis værktøj til hurtigt at vælge en vinder af en Facebook-konkurrence fra kommentarerne til dit opslag på din facebook side. Værktøjet kan bruges GRATIS uden begrænsninger.

Tak fordi du vælger at bruge den Heldige Kartoffel.

FAQ - Heldige kartoffel

Spørgsmål og svar om Heldige Kartoffel

Læs mere

Vælg en vinder af din konkurrence

Den nemmeste måde at udvælge en tilfældig vinder af en Facebook konkurrence.

Læs mere...

Regler og retningslinier for Facebook konkurrencer

At forstå, hvad der er tilladt på Facebook, er en vigtig del af beslutningen om, hvordan du skal køre din konkurrence.

Læs mere...